med en målgruppeanalyse

Målgruppeanalyse er nødvendigt på grund af flere årsager

Når du giver en tale eller præsenterer en præsentation, forsøger du hovedsageligt at formidle information.

En af de bedste måder at gøre dette på er at bygge rapport; ved at skabe forbindelse med målgruppeanalyse vil de være mere modtagelige for at acceptere og bevare din besked. Hvis du fejler at forbinde med din målgruppeanalyse, vil de miste interessen, og din tale bliver langt mindre effektiv.

Her er fem enkle måder at forbinde med en målgruppeanalyse og gøre din næste tale en til at huske:

1. Introducér dig selv til målgruppeanalyse på forhånd

At introducere dig selv til folk, når de kommer ind i lokalet, er en fantastisk måde at bygge rapport på og få tilhængere. Dette viser, at du er ægte og tilgængelig.

Så når man taler det kan det være fordelagtigt at falde i nogle af navnene på personer, som du har talt med. Folk elsker at blive anerkendt, og det er en glimrende måde at forbinde med målgruppeanalyse.

2. Identificer deres behov

Uanset hvad emnet er, præsentationen er en mulighed for at tjene din målgruppeanalyse, ikke at sælge til dem.

Hvad skal du vælge af målgruppeanalyser

Byg en præsentation skræddersyet til en målgruppeanalyse, ved en lejlighed præsenteret af en præsentant, formidle en historie med ét formål.

Spørge dig selv:

Hvem vil højst sandsynligt være til stede?

Hvad kan nogle af troen eller ideerne til denne målgruppeanalyse være?

Hvad ved dette målgruppeanalyse allerede om emnet?

Hvilke specifikke baggrundsoplysninger skal de forstå for begrebet?

Hvilken type sprog er nødvendigt for at få deres respekt og opmærksomhed?

Find ud af hvad målgruppeanalyse ønsker at høre, så tal om det.

3. Fortæl en personlig historie

Folk kan forholde sig til historier, især personlige historier fra vores liv. Mange historier begynder med at beskrive enten et sted eller en tid. Tanken er at male et billede i vores lytters sind om hvor / hvornår historien skete.

Et godt eksempel på historiefortælling kan ses i den strålende Stanford-startadresse, Steve Jobs gav i 2005. “I dag vil jeg fortælle dig tre historier fra mit liv.” sagde Jobs, som derefter fortsatte med at bruge de tre historier som grundlag for hans større besked, herunder punkter om “forbinde prikker” i dit liv, og hvordan store livs tilbageslag kan være en velsignelse i forklædning.

Sørg for at være personlig når du laven målgruppeanalyse

4. Sørg for øjenkontakt

I et stort rum er det nemt at kigge ud på målgruppeanalyse uden nogen sinde at se nogen. Det vil sige, vi scanner målgruppeanalyse hele tiden og aldrig lade øjnene lande. I stedet tvinge dig selv til at se på en enkelt person, mens du laver et punkt. Få hele ideen ud, før du får øjnene til at flytte til den næste person. At stikke med en person for hvert punkt er næsten umuligt, hvis du ikke virkelig forbinder dit materiale med den pågældende person, og så er det en god realtidstest.

5. Smil og vær glad

Store højttalere fortæller altid, at de elsker at være der, og at der ikke er noget andet i verden, de hellere ville gøre end at tale lige nu. Et smil giver sikkert gode følelser og skaber en forbindelse.

Den offentlige tals kunst er faktisk kunsten at forbinde. Hvis du kan forbinde med et rum fuld af mennesker, så kan du også forbinde med en målgruppeanalyse af en. Og de mennesker, vi husker mest, er ikke dem med den smarteste kommentar eller skarpeste humor. Vi husker folk bedst, når vi forbinder dem.